Про проходження виробничої педагогічної практики

DSC 7748       Згідно з навчальним планом факультету української філології та літературної творчості імені Андрія Малишка проведено 6-тижневу виробничу педагогічну практику студентів 4 курсу спеціальності 035 Філологія (Українська мова і література) з 8 лютого по 21 березня 2021 року.

 

          З урахуванням особливостей організації освітнього процесу в період карантину виробнича педагогічна практика проходила у змішаному форматі.     Зміст і технологія здійснення практики, розроблені кафедрою методики викладання української мови та літератури, були зазначені в середовищі системи дистанційного навчання Moodle НПУ імені М.П. Драгоманова.   Базами практики були: гімназія №315 з поглибленим вивченням іноземних мов, гімназія міжнародних відносин № 323 з поглибленим вивченням англійської мови, спеціалізована школа №200, спеціалізована школа І-ІІІ ступенів №155 м. Києва.

         Кожен студент був закріплений за вчителем-словесником і класом. Відповідно до календарно-тематичного планування студенти розробили систему уроків з української мови та літератури, підготували методичне забезпечення, мультимедійні презентації до них (нижче є покликання на них).

        Вчителі залучали  студентів-практикантів до участі у вебінарах на платформі «На урок»: «Успішне дистанційне навчання: комунікація + прості вхід і вихід», «Soft Skills – навички професійного успіху», «Дистанційне навчання» (Всеосвіта), «Дистанційне навчання та онлайн-вимір», «Інклюзивне навчання».

Під час педагогічної практики було закріплено і поглиблено знання, уміння і навички, здобуті за період навчання, у проведенні позакласної роботи. Зокрема,  студенти провели заняття на такі теми: «У кожнім слові – дивина, у кожнім слові – тайна», «Мова – коштовний скарб народу. (Іван Франко)», «Відтінки поезії», «Вибрати не можна тільки Батьківщину» та ін.

     Використання онлайнових технологій  дало можливість забезпечити зв’язок теоретичних знань фахових дисциплін з реальним педагогічним процесом, допомогло сформувати вміння моделювати уроки з використанням сучасних платформ, методів та прийомів дистанційного навчання української мови і літератури. Під час проходження педагогічної практики студенти сформували конкретні навички роботи з такими хмарними технологіями: Dropbox, Google Photo, Google Диск, Google Docs, Google Maps, Google Translate, Microsoft Office Power Point 2007, ZOOM, YouTube, Inshot.

        Такий підхід до проходження виробничої педагогічної практики дав змогу бути максимально зібраними, сконцентрованими усім її учасникам. Тому цілком можна погодитися з думкою відомого дослідника-педагога В.О. Сухомлинського, який стверджував, що саме «… перетворення наукових істин у живий досвід творчої праці – найскладніша сфера дотику науки до практики».

 

Кафедра методики викладання української мови і літератури