БІОГРАФІЯ

Жадько Віктор Олексійович (16.02.1952, с. Іваньки, Маньківського р-ну Черкаської обл.) – письменник, вчений, некрополезнавець, краєзнавець, видавець, журналіст, доктор філософських наук, професор, академік Академії Вищої освіти України, Заслужений працівник освіти України (2007), Відмінник столичної освіти (2012).  Нині – радник Міністра культури України (2010), завідувач кафедри журналістики Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова. Член Національної Спілки журналістів України (1978), член Національної Спілки письменників України  (2000), член Національної Спілки краєзнавців України (2010). Лауреат премій: імені М. Аркаса (2002), Міжнародної премії імені Д. Нитченка (2005), імені  І. Огієнка (2007), імені М. Максимовича (2008),  мистецької премії «Київ» (2011; номінація «Журналістика», імені А. Москаленка), Міжнародного культурно-наукового фонду Тараса Шевченка  «В своїй хаті своя й правда, і сила, і воля» (2012).

Після закінчення середньої школи (1969) працював токарем, водієм. У 1970-1972 рр. служив у війську. Закінчив філологічний факультет Миколаївського педагогічного ін-ту імені В. Бєлінського (1976), відділення журналістики та партійної роботи  ВПШ при ЦК КПУ (1981), Академію суспільних наук у Москві (1983).

Працював на партійній роботі, у миколаївських газетах «Ленінське плем’я» (1976) та «Прапор  Жовтня» (1977), Жовтневому РК КПУ Жовтневого р-ну Миколаївської області (1984), редактором  журналу «Україна» (1986), доцентом кафедри суспільних наук Центрального Інституту вдосконалення вчителів (1990), доцентом кафедри журналістської майстерності та редакційно-видавничої справи факультету журналістики Київського університету ім. Тараса Шевченка (1991-1996), доцентом кафедри Міжнародної  інформації Інституту міжнародних відносин (1996-1999) Київського університету ім. Тараса Шевченка, завідувачем кафедри масової комунікації Міжнародного університету фінансів (2000), завідувачем кафедри журналістики Інституту української філології НПУ імені                  М. П. Драгоманова (з 2005).

Тема кандидатської дисертації: «Молодіжна преса як засіб морального виховання молоді» (1983). Тема докторської дисертації: «Історична пам’ять у системі духовного світу особистості сучасного українського соціуму (соціально-філософський аналіз)» (2007).

Напрями наукової роботи: науково-теоретичне обґрунтування ролі ЗМІ в утвердженні державності та роль історичної пам’яті у формуванні духовності особистості, політична і правова культура особистості, некрополезнавство, краєзнавство. Член двох Спеціалізованих вчених рад із захисту дисертацій, член редколегій фахових видань «Гілея» та «Соціальна психологія», історичного та культурологічного  журналів «Память століть», «Духовні студії», «Актуальні проблеми історії, теорії та практики художньої культури». 

Автор понад 200 наукових, навчальних праць та 15 художніх книг. Основні праці: «Узбереги Божої ріки. Історичний довідник Миколаївщини» (К., 2003); навчальний посібник «Основи журналістики та редакційно-видавничої роботи» (К., 2006); «Маньківщина. Не забуваймо рідного порогу» (К., 2006); «Український некрополь» (К., 2006); «У пам’яті Києва: Історичний довідник» (К., 2007); монографія «Історична пам’ять у системі духовного світу особистості сучасного українського соціуму (соціально-філософський аналіз)»  (К., 2007); науково-художнє видання у двох томах «Микола Аркас» (К., 2008); «Некрополь на Байковій горі» (К., 2009); повість-роздум «Сповідь розп’ятої душі» (К., 2009); універсальна енциклопедія «Черкащина» (К., 2010, упорядник); повість-хроніка «Іду за Кобзарем: від Києва до Канева» (К., 2010); навчальний посібник «Журналістика та редакторська майстерність» (К.,2012); роман-сповідь «Кирило Осьмак. Заповідаю Вам Україну» (К., 2012).

18175692 890747957729999 1243385115 o20-21 квітня 2017 року студенти 307 вс, 207 вс, 109 вс груп, які вивчають особливості створення та редагування навчальних видань у межах дисциплін «Навчальні видання. Редагування навчальних видань», «Редагування видань різних видів», «Технічне редагування», відвідали Державну науково-педагогічну бібліотеку імені В. О. Сухомлинського НАПН України, де отримали можливість ознайомитися з фондами освітянських видань цієї галузевої бібліотеки.

Історія кафедри журналістики

Створення кафедри журналістики Наказом Ректора Національного педагогічного університету ім. М.П. Драгоманова відповідно до рішення вченої ради НПУ від 23 червня 2005 року саме на факультеті української філології та літературної творчості імені Андрія Малишка – актуальний і професійно обґрунтований крок.

Основа кафедри – викладачі-науковці: завідувач кафедри, доктор філософських наук, професор Жадько Віктор Олексійович; доктор філологічних наук, професор Сидоренко Наталія Миколаївна; доктор філософських наук, професор Шпак Віктор Іванович; кандидат філологічних наук, доцент Харчук Олена Василівна; кандидат історичних наук, доцент, докторант  Чепуренко Яна Олексіївна (заступник зав. кафедри); кандидат історичних наук, доцент Куляс Павло Петрович; кандидат філологічних наук, доцент Маленовський Юрій Леонідович; кандидат історичних наук, доцент Рогова Павла Іванівна; кандидат філологічних наук Харитоненко Олена Іванівна; доцент, кандидат педагогічних наук Марків Олександра Тимофіївна; асистенти: Дубецька Оксана Олександрівна, Клименко Олександр Іванович, Шевчук Світлана Вікторівна, Полтавець Юлія Сергіївна.

Діяльність кафедри здійснюється за такими напрямами: науково-дослідна робота; науково-методична робота; навчально-методична робота; участь у роботі Вченої та науково-методичної рад; робота з методичними, керівними та педагогічними кадрами; редакційно-видавнича діяльність; організаційна діяльність.

Створення кафедри обумовлено низкою теоретико-методологічних показників. Публіцистика педагогічного спрямування – істотна тематична частина журналістики, що мало досліджується в контексті загального вивчення інформаційного процесу. Цій темі приділяється багато уваги викладачами кафедри під час проведення лекцій та практичних занять.

Фахівці загальної спеціалізації «журналістика», як правило, не володіють змістом педагогічного процесу, тобто психологією і природою педагогічних взаємин; термінологією; основними етапами та елементами освітянської роботи. Відтак, не знаючи зазвичай предмету вивчення, як засвідчує практика, журналісти не можуть професійно виконати навіть елементарні завдання – знайти, наприклад, контакт з респондентом чи виявити корені досліджуваної освітянської проблеми (конфлікту) і т.п. Практична необхідність в спеціалізованих фахівцях є очевидною.

Окрім того, нині в українському суспільстві існує нагальна потреба в журналістах і видавцях із педагогічною спеціалізацією, пов’язана з потребою створення позитивного іміджу педагога (як професії), втраченого за останні роки невдалої державною політикою в цій сфері. Самий же дух суспільства, його інтелектуальний аристократизм однозначно залежать від системи освіти та створеного позитивного іміджу педагога.

Суттєвою проблемою сучасності є також якість освітянської літератури. У більшості нових підручників не враховуються критерії зорового навантаження під час роботи дитини з книгою, читабельності тексту та зручності користування виданням. Діти, до речі, через наявність своєрідного душевного світогляду, бачать книжку значно ширше. Для них шрифт – це різновид ілюстрацій, зорове відчуття слова. А малюнки у підручниках початкової школи необхідні як фразування тексту – фіксування в конкретних зображеннях сюжетної лінії, розвитку дій. Від цього залежить сприймання тексту. Якщо малюнок і зображення літер дитину покличуть, то вона полюбить підручник й охоче буде вчитися. Отже, не так просто випускати освітянську літературу. Кафедра журналістики НПУ ім. М.П. Драгоманова здійснює підготовку фахівців редакційно-видавничої справи саме в цьому напрямку – з урахуванням потреб у забезпеченні якісною літературою та якісними виданнями саме освітянської галузі. Така вузька спеціалізація досі не мала й не має аналогів в Україні.

Основу кафедри становлять науковці-педагоги, які знають свій предмет. Вони, зокрема, викладають такі навчальні дисципліни видавничо-редакційного циклу: «Основи видавничої справи та редагування», «Типологія помилок», «Шрифтознавство», «Теорію масової комунікації та комунікації», «Комунікаційні технології», «Авторське право», «Основи професіональної комунікації», «Технічні засоби й основи виробництва ЗМК», «Режисура та архітектоніка видання», «Технічне редагування», «Художнє редагування», «Редакторський аналіз і правка», «Типологія видань», «Системи верстки», «Макетування і верстка», «Поліграфія», «Робота з автором», «Українська і зарубіжна журналістика», «Редакторська майстерність», «Редакторський фах», «Практикум з фаху», «Спецкурс із журналістики», «Спецкурс з редагування», «Спецкурс з видавничої справи», «Інформаційна політика та інформаційна безпека», «Публіцистика», «Видавнича справа в освітянській галузі», «Психологія мас», «Теорія соціального управління», «Редагування літератури різних жанрів», «Редагування навчальних видань», «Видавничий бізнес», «Редакторські професії (випусковий редактор, відповідальний секретар)», «Інформаційно-аналітичне та аналітико-прогностичне забезпечення управління», «Стратегії розвитку інформаційного суспільства: Україна і світ», «Засоби масової комунікації у світовому інформаційному просторі», «Видавнича діяльність у вищому навчальному закладі», «ЗМК: література і суспільство», «Свобода слова і державна інформаційна політика», «Теорія та історія соціальних комунікацій», «Теорія управління редакційним колективом», «Теорія та історія журналістики», «Методологія і методи наукових досліджень у редакційно-видавничій сфері», «Аналітична діяльність у видавничих структурах», «Організація рекламної діяльності у видавництві» та інші.

Кафедра журналістики співпрацює з редакцією всеукраїнської газети «Освіта»,друкарнею нашого університету та редакційно-видавничим центром газети «Експрес-об’ява». Кафедрою започатковано дві навчально-інформаційні газети «Памолодь» і «Ренесанс»; зареєстровано в Міністерствіюстиції України навчально-методичний вісник «Журналістика: вчора, сьогодні, завтра». Принагідно зазначимо, що упродовж 2008-2010 років студентська газета «Памолодь», яка повністю готується студентами (набір матеріалів, літературне редагування, коректура, фото, верстка), посідає перші-треті місця у Всеукраїнських конкурсах студентських газет.

Кафедра має студентський редакційно-видавничий центр, у якому й готуються газети, творчу лабораторію молодого редактора, уякій йде жваве обговорення сучасних проблем журналістики та редакційно-видавничих проблем, проводяться зустрічі з відомими творчими особистостями.

З 2004 року запроваджено підготовку бакалаврів, магістрів і спеціалістів на інтегрованій спеціальності «Українська мова та література та бібліотекознавство», а з 2007 року – «Українська мова та література та інформаційно-аналітична діяльність», з 2014 року «Журналістика та інформація» (магістри), що також  активно освоюють студенти.

Кардинальні зміни останніх років в інформаційних технологіях, широке впровадження комп’ютерів і засобів інформаційної техніки в бібліотеки та інформаційні центри, перехід на ринкові відносини ставлять нові вимоги до професійної підготовки у сфері документно-інформаційних комунікацій, потребують перебудови всієї системи інформаційно-бібліотечної та інформаційно-аналітичної освіти. Тому надзвичайно актуальною є підготовка викладачами кафедри і бібліотекарів-бібліографів, референтів та інформаційних аналітиків. Враховуючи вищезазначену ситуацію, постає питання розробки програм з інформаційно-аналітичних технологій, інформаційно-комунікаційних технологій, інформаційних систем, організації та управління інформаційною сферою, правового забезпечення інформаційної, інформаційно-бібліотечної діяльності та інших. Розробка такого комплексу дисциплін забезпечує фахові знання та сприяє підготовці кваліфікованих інформаційних фахівців, спроможних працювати у різноманітних закладах, що займаються кумуляцією, збереженням, опрацюванням та селекцією інформації і забезпечують вільний доступ до неї якнайширшому колу споживачів. Ґрунтовна підготовка студентів у цьому напрямку сприяє належному опануванню ними сучасних наукових методик та методологій, практичних навичок у володінні сучасними технічними засобами в каталогізації і пошуку інформації в умовах безпосереднього доступу до різноманітних баз даних, роботи в автоматизованих інформаційно-бібліотечних системах.

Навчальні програми з провідних фахових дисциплін: «Інформаційні ресурси», «Бібліотекознавство», «Бібліографознавство», «Аналітико-синтетична обробка документів», «Інформаційно-аналітичні технології», «Інформаційно-комунікаційні технології», «Теорія і практика референтської діяльності» структурно й тематично єдині для всіх курсів, передбачають творчий підхід керівників курсів, викладачів у доборі матеріалу та методах роботи із студентами. До дисциплін інформаційно-аналітичного циклу введено низку таких, які стосуються освітянської сфери, це зроблено в Україні вперше. Це такі оригінальні авторські курси як «Методика інформаційно-аналітичного забезпечення освітянської галузі», «Інформаційні ресурси освітянської галузі», а також окремі теми інших дисциплін, які розкривають особливості організації інформаційно-бібліотечної, інформаційно-аналітичної та аналітико-прогностичної діяльності в освітянській галузі.

Необхідність започаткування та подальшого розвитку на факультеті української філології та літературної творчості імені Андрія Малишка Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова інтегрованих спеціальностей «Бібліотекознавство» та «Інформаційно-аналітична діяльність» зумовлено рядом об’єктивних чинників. По-перше, в сучасних умовах розвитку галузевих документно-інформаційних потоків освітня практика потребує кваліфікованих спеціалістів, спроможних здійснювати бібліотечно-інформаційний, інформаційно-аналітичний та аналітико-прогностичний супровід наукових досліджень та практичної діяльності в галузі освіти. По-друге, в освітній галузі сьогодні сформовано потужний інформаційний потенціал, який вимагає систематизації та концентрації у відповідних бібліотечних фондах, різноманітних бібліографічних покажчиках, базах даних та електронних каталогах. Необхідність підготовки спеціалістів та магістрів – бібліотекарів та інформаційних аналітиків – зумовлена суттєвими змінами в інформаційних технологіях, широким застосуванням комп’ютерів та інформаційної техніки у бібліотечно-бібліографічних процесах, створенням нової інформаційної інфраструктури; необхідністю вирішення завдань кумуляції, опрацювання та обробки документного потоку, аналізу, селекції та перетворення інформації, моніторингом інформаційних потреб користувачів документів з метою забезпечення вільного і необмеженого доступу до інформації на будь-яких матеріальних носіях.

До підготовки бібліотекарів, референтів та інформаційних аналітиків, яка здійснюється на кафедрі журналістики, залучаються як провідні науковці галузі, так і фахівці-практики, які мають багаторічний досвід роботи в інформаційній сфері.

Кафедра продовжує поліпшення навчально-методичної роботи, пошук форм і методів залучення студентів до активної журналістської, редакційно-видавничої, бібліотечно-бібліографічної, інформаційної та інформаційно-аналітичної діяльності. Усі викладачі кафедри  активно беруть участь у науковій роботі університету і друкують свої матеріали у науковому збірнику «Актуальні проблеми теорії соціальних комунікацій», а також в інших науково-теоретичних та науково-практичних вітчизняних і зарубіжних виданнях.

Науково-методична робота співробітників кафедри полягає у забезпеченні науково-теоретичного супроводу міжнародних, всеукраїнських, обласних, районних заходів (конференцій, семінарів, тренінгів, майстер-класів, круглих столів, творчих майстерень, обласних шкіл передового педагогічного досвіду), а також  тих, що проводяться в Національному педагогічному університеті імені М.П.Драгоманова. За цей період  працівники кафедри брали участь у 5-ти Міжнародних конференціях, 18-ти Всеукраїнських конференціях і науково-практичних семінарах; двох Всеукраїнських нарадах, організованих МОН України; двох Інтернет-конференціях; 14-ти міських науково-практичних семінарах, інструктивних нарадах. 8 викладачів підготувати матеріали тез до програм конференцій та брали участь у роботі секцій.

Про результативність наукової, науково-методичної роботи працівників кафедри, пов’язаної з журналістикою та редакційно-видавничою діяльністю  та бібліотекознавством свідчать публікації в наукових виданнях, часописах, у тому числі й ВАК України, розроблені науково-методичні, навчально-методичні посібники, електронні підручники, навчально-методичні комплекси, методичні рекомендації.

Зокрема, уже випущено: 8 навчально-методичних посібників, з них 4 мають гриф Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України; один навчальний посібник (В.Жадько, Журналістика і редакторська майстерність); 7 програм, для курсів за вибором, спеціальних факультативів, які можуть бути включені до варіативної частини навчального плану; 9 методичних рекомендацій, у тому числі методичні рекомендації щодо написання курсових та дипломних робіт, 30  наукових статей; 6 електронних навчально-методичних комплексів для студентів.

Уже стало традицією, коли за матеріалами роботи секції «Видавнича справа та редагування в освітянській галузі» кафедра щороку випускає у світ збірник наукових студентських праць «Видавнича справа та редагування в освітянській галузі: проблеми, тенденції розвитку, перспективи».  Працівники кафедри беруть участь у науково-методичній і вченій радах інституту та університету. Професор В.О. Жадько є членом двох спеціалізованих вчених рад із захисту дисертацій, виступає як опонент під час захисту дисертаційних досліджень на здобуття наукового ступеня кандидата (доктора) наук. Разом із цим, викладачами кафедри розглядаються і готуються відгуки на автореферати дисертаційних досліджень аспірантів та пошукувачів на здобуття наукового ступеня кандидата (доктора) наук, складаються рецензії на наукові, навчально-методичні, методичні статті, матеріали освітян України. Членами кафедри вивчаються, аналізуються, рецензуються, обговорюються на засіданнях кафедри наукові статті, посібники, навчальні програми педагогічних працівників регіону, співробітників інституту чи інших установ.

Таким чином, кафедра журналістики Інституту української філології та літературної творчості Національного педагогічного університету ім. М.П.Драгоманова – кузня сучасних кадрів журналістської, редакційно-видавничої, бібліотечно-інформаційної та інформаційно-аналітичної діяльності, які суттєво поповнюють інтелектуальний ресурс нашої держави, здатні працювати з використанням сучасних інформаційних технологій в різноманітних напрямах освітянської галузі.

Термінологічний словник

  1. Книгознавство. Термінологічний словник (редакційно-видавнича справа, журналістика, поліграфія, видавничий бізнес, інформаційно-бібліотечна діяльність) : навчальне видання / за заг. Ред. В. Жадька. – К.: ВПК «Експрес-Поліграф», 2012. – 304 с.

Монографії та навчальні видання

  1. Жадько В.О. Етика журналістської творчості. Конспект лекцій для тудентів Інституту української філології / В.О. Жадько. – К., 2009. – 32 с.
  2. Жадько В.О. Основи журналістики та редакційно-видавничої справи: Навчальний посібник. – К., Вид-во «СПД Жадько В. О.», 2005. – 352с., ілюстрації.
  3. Жадько В.О. Основи редакторської майстерності. Теорія, методика, практика. Частина 1-2 / В.О. Жадько.  – К., 2009. – 40 c., 48 с.
  4. Жадько В.О. Методичні рекомендації для проведення занять у формі рольової гри з розділу: «Журналістика як творчий процес» / В.О. Жадько. – К., 2009. – 16 с.
  5. Жадько В.О. Журналістика та редакторська майстерність: навчальний посібник / В.О.  Жадько. – К. : Знання, 2010. – 242 с.
  6. Жадько В.О. Журналістика та основи редакторської майстерності: навч. посіб. – К. : Знання, 2012. – 271 с.
  7. Сидоренко Н.М. Історія української журналістики : Становлення та розвиток  рекламно-довідкової преси на території Східної України (ХІХ – початок ХХ ст.): навч. посіб. / Георгієвська Вікторія, Сидоренко Наталія. — К. : АДЕФ-Україна, 2010. — 224 с.
  8. Сидоренко Н.М. «Історія – об’єктивізація сучасності» / Н. Сидоренко // Мукомела. На зламі віків: українська журналістика на поч. ХХ ст.: навч. посіб. / Олександр Мукомела. — К. : Грамота, 2010. — С. 5—10
  9. Сидоренко Н.М. Реклама – рушій розквіту: рекламно-довідкова преса на території Східної України (ХІХ – початок ХХ ст.) моногр. / Вікторія Георгієвська, Наталія Сидоренко. – К. : АДЕФ – Україна, 2010. – 320 с.
  10. Сидоренко Н.М. Формування преси Києва (1835–1918) : [наук. вид.] / Анастасія Волобуєва, Наталія Сидоренко. – К. : Темпора, 2011. – 208 с. (18,5 др. арк.).
  11. Сидоренко Н. М.Періодичні видання Києва (1835–1917) : покажчик / Анастасія Волобуєва, Наталія Сидоренко, Олександр Сидоренко, Олена Школьна. – К. : Темпора, 2011. – Т. 2. – 128 с.
  12. Сидоренко Н.М. Періодичні видання Києва (1835–1917) : покажчик / Анастасія Волобуєва, Наталія Сидоренко, Олександр Сидоренко, Олена Школьна. – К. : Темпора, 2011. – Т. 3 (Російськомовні видання). – 792 с.
  13. Сидоренко Н.М. Періодичні видання Києва (1835–1917) : покажчик / Анастасія Волобуєва, Наталія Сидоренко, Олександр Сидоренко, Олена Школьна. – К. : Темпора, 2011. – Т. 4. – 208 с.
  14. Сидоренко Н.М. Історія української журналістики. Особистості ХІХ – ХХ століть: навч. посіб. / Н. М. Сидоренко. – К. : ВПЦ «Київський університет», 2012. – 159 с.
  15. Сидоренко Н. М. Гендерні ресурси сучасних мас-медіа : навч. посб. / Н. М. Сидоренко, А. М. Волобуєва, Н. Ф. Остапенко. – К. : ВПЦ «Київський університет», 2012. – 111 с.
  16. Сидоренко Н.М. Основи наукових досліджень : навчальна програма і методичні рекомендації для студентів Інституту журналістики (спеціальності – журналістика, видавнича справа та редагування, реклама, зв’язки з громадськістю) [уклад. Н. М. Сидоренко]. – К., 2012. – 14 с.
  17. Куляс П.П. Типологія помилок: таблиця девіацій. Навчальний посібник.  К. : «Ун-т «Україна», 2007. – 80с
  18. Куляс П.П. Словник найпоширеніших помилок у ЗМІ з варіантами їх виправлення: Посібник для майбутнього редактора. – К. : «Ун-т «Україна», 2006. – 193 с.
  19.  Куляс П.П. Система – проти автоматизму суржику: редакторський погляд: Навчальний посібник – К. : Вид-во НПУ імені М.П.Драгоманова, 2013. – 294с.
  20. Марків О.Т. Робота з автором: навчально-методичний комплекс / О.Т. Марків; Національний педагогічний університет імені М.П. Драгоманова. – К., 2014. – 72 с.
  21. Харитоненко О.І. Редагування навчальних видань : навчально-методичний комплекс / О.І. Харитоненко; Національний педагогічний ун-т                            ім. М.П. Драгоманова. – К., 2009. – 100 с.
  22. Харитоненко О.І. Засоби масової комунікації: література і суспільство : навчально-методичний комплекс / О.І. Харитоненко; Національний педагогічний ун-т ім. М.П. Драгоманова. – К., 2012. – 72 с. 
  23. Харчук О.В. Коректура: Методичні рекомендації (зміст лекцій, правила застосування коректурних знаків, плани лабораторних занять, тексти для самостійної роботи): Видання друге, доповнене. – К.: «Альфа-М», 2009. – 52 с. (у співавторстві)
  24. Чепуренко Я.О. Інформаційний простір України: Словник-довідник законодавчих термінів і понять: довідково-навчальне видання. – К. : Освіта України, 2008. – 544 с.
  25. Шпак В.І. Видавничий бізнес. Теорія і практика Навчальний посібник. К. : ТОВ «УВПК «ЕксОб», 2010. – 384 с.
  26. Шпак В.І. Розвиток видавничої справи України (1990–2010 рр.). Навчальний посібник. К.: ВПК «Експрес-поліграф», 2011. – 232 с.
  27. Шпак В.І. Видавничий бізнес. Навчальний посібник. К. : ВПК «Експрес-поліграф», 2012. – 352 с.
  28. Жадько В.О. Обрані педагогікою: худож.-документ. Нариси: у 2-х книгах / В.О. Жадько. – К.: ВПК «Експрес-поліграф», 2014. – Книга 1: Просвітники-педагоги. – Книга 2: Подвижникик педагогіки. – 608с.

Статті в журналах і наукових збірниках:

  1. Жадько В.О.   Михайло Драгоманов  – публіцист, редактор, видавець // Невідомий-відомий  Драгоманов. – 2011. С. 134-167.
  2. Жадько В.О. Особливості впливу інформатизації на формування культурно-комунікативних потреб журналіста в період євроінтеграції // Інформаційний простір: українські реалії: Матеріали ІІ Міжнар. наук.-практ. Конф., Київ, 19 грудня 2012 р. – К.: «ВПК «Експрес-поліграф, 2013, С. 29-35.
  3. Жадько В.О. Друкарня Києво-Печерської лаври в житті Г.Г. Шевченка // Актуальні проблеми теорії соціальних комунікацій: Матеріали науково-звітної конференції викладачів кафедри журналістики Інституту української філології та літературної творчості ім. А. Малишка НПУ ім. М.П. Драгоманова : збірник наукових доповідей / Інститут української філології НПУ ім. М.П. Драгоманова. Випуск IV. – К. : Ореол-сервіс, 2014. – 88 с.  . – С.4-10.
  4. Клименко О.І. Місце засобів педагогічної діагностики в структурі електронного підручника: теоретичні засоби застосування / О.І. Клименко // Актуальні проблеми теорії соціальних комунікацій: Матеріали науково-звітної конференції викладачів кафедри журналістики Інституту української філології та літературної творчості ім. А. Малишка НПУ ім. М.П. Драгоманова : збірник наукових доповідей / Інститут української філології НПУ ім. М.П. Драгоманова. Випуск III – К. : Ореол-сервіс, 2013 – 60.  – С. 22-30
  5. Куляс П.П. Контрсистема проти автоматизму суржику // Вища освіта в Україні в контексті інтеграції до європейського освітнього простору. Зб. наук. праць. – Т. 3 (15). – К. : 2009. – С. 158-180.
  6. Куляс П.П. Система суржику // Сьогодення українського мовного середовища: зб. н. праць. Вип. 2. – К. : ІВО АПН України, 2010. – С. 72-81.
  7.  Куляс П.П. Фразеологічний та синтаксичний складники суржикув писемній комунікації. – К., 2011. – С. 36-45.
  8. Куляс П.П. Особливості сучасного українського мовного пуризму // Актуальні проблеми теорії соціальних комунікацій: Матеріали науково-звітної конференції викладачів кафедри журналістики Інституту української філології та літературної творчості ім. А. Малишка НПУ                                              ім. М.П. Драгоманова : збірник наукових доповідей / Інститут української філології НПУ ім. М.П. Драгоманова. Випуск IV. – К. : Ореол-сервіс, 2014. – 88 с.  С. 48-52.
  9. Марків О.Т.  Коментар у редакторському опрацюванні (на матеріалах двомовного журналу «TheUKRAINIAN») // Держава та регіони. Серія: Соціальні комунікації. – 2012. - № 4. – С.153-157.
  10. Марків О. Т. Підготовка майбутніх редакторів до виконання фахових ролей у конвергентних медіа // Вища освіта України. Теоретичний та науково-методичний часопис. – К.: Вид-во «Гносиз», 2012. –  Т.5 (38).  – С.276-283
  11. Марків О.Т. Роль електронних наукових журналів у сучасній освіті // Materialymezinarodnivedecko-praktickaconferenceDnyvedy – 2013. Dil 19. Pedagogika. – Praga, 2013. - C. 28-30.
  12. Марків О.Т. Комунікативний ефект журналістського онлайн-матеріалy //Актуальні проблеми теорії соціальних комунікацій: Матеріали науково-звітної конференції викладачів кафедри журналістики Інституту української філології та літературної творчості ім. А. Малишка НПУ ім. М.П. Драгоманова : збірник наукових доповідей / Інститут української філології НПУ ім. М.П. Драгоманова. Випуск II. – К. : Ореол-сервіс, 2013. – 60 с.  – С.27-32.
  13. Марків О.Т. Дитяча періодика як засіб освіти:  педагогічний і редакторський аспекти / О.Т. Марків // Наукові записки. Педагогічні науки. – К., Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2014. — Вип. 11
  14. Марків О.Т. Аксіологія фактів і журналістська техніка їх вираження в аналітичних жанрах / О.Т. Марків // Вісник КНУКіМ. Серія «Соціальні комунікації». – К., 2014.
  15. Марків О.Т. Критерії визначення значимості довідкових видань для професійної комунікації журналістів / О.Т. Марків // MateriałyXMiędzynarodowejnaukowi-praktycznejkonferencji «Strategicznepytania światowejnauki - 2014» Volume 21. Filologicznenauki. : Przemyśl. Naukaistudia - 112 str. – С. 43-47.
  16. Марків О.Т. Чинники ефективної співпраці редактора з автором у видавничому процесі // Актуальні проблеми теорії соціальних комунікацій: Матеріали науково-звітної конференції викладачів кафедри журналістики Інституту української філології та літературної творчості ім. А. Малишка НПУ ім. М.П. Драгоманова : збірник наукових доповідей / Інститут української філології НПУ ім. М.П. Драгоманова. Випуск IV – К. : Ореол-сервіс, 2014 – 88.  – С. 52-58.
  17. Сидоренко Н. М. Галузеві медичні періодичні видання Києва: проблемно-тематичний зріз / Наталія Сидоренко, Володимир Садівничий // Діалог : медіа-студії. – Одеса, 2010. – Вип. 11. – С. 223–232.
  18. Сидоренко Н. «Європейська журналістика» Юрія Шевельова / Наталя Сидоренко // Журналістика : наук. зб. — 2010. — Вип. 9 (34). — С. 119—127.
  19. Сидоренко Н. М. Рекламні товариства в Східній Україні початку ХХ ст. / Сидоренко Н. М. // Ученые записки Таврического университета. — 2010. — Т. 23 (62). — № 4. — С. 445—449.
  20. Сидоренко Н. Міфотворчість в історії української журналістики / Наталія Сидоренко // Світові стандарти сучасної журналістики : зб. наук. праць. — Черкаси, 2010. — С. 482—485.
  21. Сидоренко Н. М. «Різногалузеве» прочитання історії української журналістики: проблеми і … проблеми / Н. М. Сидоренко // Журналістика. Лінгвістика. Дидактика : мат. конф. —  Полтава, 2010. — С. 272—276.
  22. Сидоренко Н. Н. Развитие детской и ученической прессы Киева: от истоков к преобразованиям ХХІ века / Сидоренко Н. Н., Волобуєва А. М. // Трансформация систем СМИ в современном мире: мат. Международ. науч.-практ. конф. «Журналистика 2009». — М., 2010. — С. 513—514.
  23. Сидоренко Н. Іншомовна періодика на території Східної України (ХІХ – початок ХХ ст.): джерела, пошуки, знахідки / Наталя Сидоренко // Український інформаційний простір : наук. журнал : у 2 ч. – К., 2013. – № 1. – Ч. 1. – С. 273–276.
  24. Sydorenko N. For the Future’s Sake: Unrealized Lessons of the Past (Mass Media and Language in Ukraine) / Nataliya Sydorenko // Ukraine : Language, Culture, Identity : A conference of the Mykola Zerov Center for Ukrainian Studies, Monash University. – Melbourne, 2013. – P. 13.
  25.   Харитоненко О.І. Редакторський аналіз рівня логічної складності навчального тексту / О.І. Харитоненко  // Наукові записки Інституту журналістики : науковий збірник / за ред. В.В. Різуна: КНУ імені Тараса Шевченка. – К., 2009. – Т. 36. – Липень-вересень. – 216с. – С. 102-109.
  26.  Харитоненко О.І. Історія видавничої справи в шкільних підручниках кінця XIX – початку XX століття / О.І. Харитоненко // Наукові записки Інституту журналістики: науковий збірник / за ред. В.В. Різуна: КНУ імені Тараса Шевченка. – К., 2009. – Т. 37. – жовтень-грудень. – 196 с. – С. 48-51.
  27.  Харитоненко О.І. Сучасні трансформації  жанру літературної рецензії в масмедійному просторі України / О.І. Харитоненко // Журналістика, філологія та медіаосвіта: збірник наукових доповідей у 2 т. – Полтава : Освіта, 2009. – 436 с. – С.
  28.  Харитоненко О.І. Проблеми редагування інформаційних жанрів: типові помилки в текстах заміток / О.І. Харитоненко // Журналістика. Лінгвістика. Дидактика: збірник наукових праць. – Полтава, 2010. – 366 с. – С. 342-345
  29.  Харитоненко О.І. Логічні помилки в різних видах навчальних дефініцій / О.І. Харитоненко // Язык. Речь. Речевая деятельность : сб. науч. ст. / ГрГУ им. Я. Купалы; редкол.: И.Н. Кавинкина (отв. ред.). – Гродно : ГрГУ, 2011. – 106 с. –
  30.  Харитоненко О.І. Рух коректур у видавництві за умов комп’ютеризації виробництва: терміни, визначення, опис технологічних процесів здійснення коректури // Наукові праці Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка: Філологічні науки. Випуск 25. – Кам’янець-Подільський : ПП «Медобори-2006», 2011. – 536 с. − С.
  31.  Харитоненко О.І. Типові помилки у використанні офіційно-ділового стилю в інформаційних повідомленнях сучасних регіональних ЗМІ // Регіональні ЗМІ: історія, сучасний стан та перспективи розвитку: матеріали II Міжнародної наукової конференції: у 3 т. / відп. ред. В.М. Галич. – Т. III. – Луганськ: Вид-во ДЗ «ЛНУ імені Тараса Шевченка», 2012. – 200 с. − С. 37-44
  32.  Харитоненко О.І. Газетна рубрика в історії та сучасності: функції, види, традиції оформлення // Держава та регіони. Науково-практичний журнал. Серія: соціальні комунікації. – 2012. − №3(11). − С. 101-106
  33.  Харитоненко О.І. Життєва історія як жанр сучасної публіцистики: види, структура, особливості редагування // Мова. Суспільство. Журналістика: збірник матеріалів XVIII Міжнародної науково-практичної конференції з проблем функціонування і розвитку української мови «Мова. Суспільство. Журналістика» (на пошану професорів А.І. Мамалиги та О.Д. Пономарева з нагоди ювілеїв) (Київ, 6 квітня 2012). – К. : ВПЦ «Київський університет», 2012. – 280 с. – С. 177-183.
  34. Харитоненко О.І. Висвітлення проблем редагування в фахових виданнях галузі соціальних комунікацій / О.І. Харитоненко // Актуальні проблеми теорії соціальних комунікацій: Матеріали науково-звітної конференції викладачів кафедри журналістики Інституту української філології та літературної творчості ім. А. Малишка НПУ ім. М.П. Драгоманова: збірник наукових доповідей / Інститут української філології НПУ ім. М.П. Драгоманова. Випуск III. – К. : Ореол-сервіс, 2013. – 60 с. – С. 55-58
  35. Харитоненко О.І. Читацькі практики шевченкової епохи (на матеріалі повісті Т.Г.Шевченка «Близнюки») // Актуальні проблеми теорії соціальних комунікацій: Матеріали науково-звітної конференції викладачів кафедри журналістики Інституту української філології та літературної творчості ім. А. Малишка НПУ ім. М.П. Драгоманова: збірник наукових доповідей / Інститут української філології НПУ ім. М.П. Драгоманова. Випуск IV. – К. : Ореол-сервіс, 2014. – 88. – С. 38-48
  36.  Харитоненко О.І. Проблеми визначення типу видання в сучасних газетах// Актуальні проблеми теорії соціальних комунікацій: Матеріали науково-звітної конференції викладачів кафедри журналістики Інституту української філології та літературної творчості ім. А. Малишка НПУ ім. М.П. Драгоманова: збірник наукових доповідей / Інститут української філології НПУ ім. М.П. Драгоманова. Випуск IV. – К. : Ореол-сервіс, 2014. – 88. – С. 63-68.
  37. Харчук О.В. Сучасна навчальна книга: проблеми редагування /Актуальні проблеми теорії соціальних комунікацій. Збірник доповідей науково-звітної конференції викладачів кафедри журналістики НПУ імені М.П.Драгоманова.
  38. Харчук О.В. Редагування перекладів // Актуальні проблеми теорії соціальних комунікацій. Збірник доповідей науково-звітної конференції викладачів кафедри журналістики НПУ імені М.П.Драгоманова. К., 2013. С. 42-51.
  39. Харчук О.В. Історія редагування: українська рукописна книга // Актуальні проблеми теорії соціальних комунікацій. Збірник доповідей науково-звітної конференції викладачів кафедри журналістики НПУ імені М.П.Драгоманова. К., 2013. С. 48-55.
  40. Полтавець Ю.С. Функціонування онімів у газетних заголовках (на матеріалі «Літературної України») // Простір і час сучасної науки: Матеріали сьомої Міжнародної науково-практичної інтернет-конференції (19 – 21 квітня 2011 р.) / Ін-т наукового прогнозування, Кримський ін-т економіки та господарського права, кафедра політології і права Вінницького нац. техн. ун-ту. – К., 2011.– Ч. 6. – С. 52 – 54.
  41. Полтавець Ю.С. Основні підходи до вивчення евфемізмів і дисфемізмів // Гуманітарна освіта в технічних вищих навчальних закладах : зб. наук. праць. – К. : Університет «Україна», 2012. – Вип. 24. – С. 224 – 234.
  42. Полтавець Ю.С. Історія та вживання терміна «атракція» в мовознавчій традиції // Вісник Маріупольського державного університету. Серія: Філологія. – 2012. –  Вип. 7. – С. 135 – 141.
  43. Полтавець Ю.С. Явище атракції: вияв на різних мовних рівнях // Лінгвістичні дослідження: Збірник наукових праць ХНПУ ім. Г.С. Сковороди. – Харків, 2013. – Вип. 36. – С. 210 – 217.
  44. Полтавець Ю.С. Специфіка граматичної атракції в українській мові (на матеріалі української періодики початку ХХІ ст.) // Наукові записки. Серія «Філологічна». – Острог: Вид-во Нац. університету «Острозька академія», 2013. – Випуск 40. – С. 94 – 100.
  45. Poltavets Y.S. Semantic attraction of semes in the Modern Ukrainian // European Applied Sciences. – 2014. – № 3.– Stuttgart, Germany: ORT Publishing. – РР. 124 – 126.
  46.  Полтавець Ю.С. Види та роль атракторів у лексико-семантичних процесах (на прикладі синонімічної атракції) //  Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова. Серія 10. Проблеми граматики і лексикології української мови: зб. наук. праць. – К. : НПУ імені М.П. Драгоманова, 2015. – Вип. 12. – С. 59 – 63.
  47. Полтавець Ю. Темпоральний патерн антонімічної атракції в українській публіцистиці початку ХХІ ст. // Studia Ucrainica Varsoviensia / Uniwersytet Warszawski ; katedra ukrainistyki. – Warszawa, 2016. – № 4. – С. 241 – 248.
  48. Полтавець Ю. Змістові та мовностилістичні особливості видавничих анотацій до сучасних дитячих книжкових видань // Журналістика, видавнича справа, редагування: вчора, сьогодні, завтра : збірник наукових праць «Актуальні проблеми теорії соціальних комунікацій». Випуск V. – К. : ДП«Експрес-об’ява», 2015. – С. 33 – 40.
  49. Чепуренко Я. О. Інформаційні ресурси суспільства: спроба етапного аналізу / Я.О.Чепуренко // Міжнародного науково-практичного семінару «Інформаційний розвиток суспільства», 17-19 квітня 2012 р. Киїів, Варшава. – К.,2013. – С.221-240.
  50. Чепуренко Я.О. Навчально-методичний комплекс як вид навчального т видання / Я.О. Чепуренко // Актуальні проблеми теорії соціальних комунікацій: Матеріали науково-звітної конференції викладачів кафедри журналістики Інституту української філології та літературної творчості ім. А. Малишка НПУ ім. М.П. Драгоманова: збірник наукових доповідей / Інститут української філології НПУ ім. М.П. Драгоманова. Випуск III. – К. : Ореол-сервіс, 2013. – 60. С.  7-15.
  51.  Чепуренко Я.О. Стандартизація редакційно-видавничої підготовки наукових видань: стан та перспективи розвитку // Актуальні проблеми теорії соціальних комунікацій: Матеріали науково-звітної конференції викладачів кафедри журналістики Інституту української філології та літературної творчості ім. А. Малишка НПУ ім. М.П. Драгоманова : збірник наукових доповідей / Інститут української філології НПУ ім. М.П. Драгоманова. Випуск IV. – К. : Ореол-сервіс, 2014. – 88 с.  68-78.
  52. Шевчук С.В. Критерії якості та загальні вимоги до педагогічних програмних засобів / С.В. Шевчук // Актуальні проблеми теорії соціальних комунікацій: Матеріали науково-звітної конференції викладачів кафедри журналістики Інституту української філології та літературної творчості ім. А. Малишка НПУ ім. М.П. Драгоманова : збірник наукових доповідей / Інститут української філології НПУ ім. М.П. Драгоманова. Випуск III – К. : Ореол-сервіс, 2013 – 60.  – С. 18-22.
  53.  Шпак В.І. Особливості розвитку газетярської справи України // Актуальні проблеми історії, теорії та практики художньої культури [зб. наук.праць] – 2010. – № 25. – С. 105-112.
  54.  Шпак В.І.  Видавнича справа – складова інформаційної безпеки країни // Гуманітарні та ресурсні проблеми національної безпеки України. – К.: ТОВ «УВПК «ЕксОб», 2011. – С. 165-181.
  55.  Шпак В.І. Трансформація видавничої справи України у період переходу від командно-адміністративної до ринкової системи управління (1990–2010 рр.)// Гілея: науковий вісник: збірник наукових праць. № 41 (11). – С. 20-433.
  56.  Шпак В.І. Функціонування громадських організацій у видавничій сфері (1990–2010 рр.) // Гілея: науковий вісник: збірник наукових праць. 44 (2). – С. 195-202.
  57.  Шпак В.І. Здобутки і прогалини у законодавчому забезпеченні видавничої справи // Університет. Науковий історико-філософський журнал. – 2011.– № 2. – С. 13-21.
  58.  Шпак В.І. Видавнича продукція  – складова інформаційного простору // Актуальні проблеми міжнародних відносин: збірник наукових праць – Вип. 102. Ч. 1. – К.: КНУ ім. Тараса Шевченка, Інститут міжн. відносин, 2011. – С. 24-28.
  59.  Шпак В.І. Тенденції розвитку книжкової продукції незалежної України в її тематичному, мовному і регіональному аспектах // Університет. Науковий історико-філософський журнал. – 2012. – № 4. – С.80-86. 
  60.  Шпак В.І. Історіографія видавничої справи сучасної України // Київська старовина. Науковий історико-філологічний журнал.– 2012. – № 4. – С. 126-132.
  61.  Шпак В.І. Джерельна база досліджень книговидавничої справи незалежної України // Вісник Книжкової палати. – 2013. – № 5 (202). – С. 16-20.
  62.  Шпак В.І.  Джерельна база досліджень друкованих засобів масової інформації  незалежної України // Вісник Книжкової палати. – 2013. – № 6 (203). – С. 9-12.
  63.  Шпак В.І. Українські газети: вчора, сьогодні, завтра // Гілея: науковий вісник: Збірник наукових праць. - К., 2013. Вип. 73. – 2013. – С. 268–271.
  64.  Шпак В.І. Розвиток друкованих засобів масової інформації в тематичному, мовному і регіональному аспектах (1990-2010 рр.) // Історична память. Науковий збірник. – Полтава:  ПНПУ імені В.Г. Короленка, 2013. – № 29. – С. 99-103.
  65.  Шпак В.І. Друковані засоби масової інформації в контексті формування національного інформаційного простору // Вісник Книжкової палати. – 2013. – №9(206). – С. 3-5.
  66.  Шпак В.І. Розбудова національного інформаційного простору України. Видавнича сфера // Гілея: науковий вісник: Збірник наукових праць.- К., 2013. Вип. 76 (№9) – 2013. – С. 194–197.
  67.  Шпак В.І. Історія створення та функціонування громадських організацій у видавничій справі // Освіта Регіону. Політологія Психологія Комунікації. Український науковий журнал. – 2013. – № 2. – С. 101-105.
  68.  Шпак В.І. Становлення та розвиток поліграфічного бізнесу в незалежній Україні // Вісник Книжкової палати. – 2013. – №11(208). – С. 3-5.
  69.  Шпак В.І. Редакторські професії. Формування сучасного фахівця видавничої справи // Державне управління: стратегія і тактика формування сучасногофахівця. – К. : МАУП, 2011. – С. 255-259.
  70.  Шпак В.І. Видавнича продукція сучасної України  // Пам’ятки історії та культури слов’ян. Збірник наукових праць. – К.: ВПК «Експрес-Поліграф», 2013. – С. 186-195.
  71.  Шпак В.І. Українські газети в сучасних реаліях // Інформаційний простір. Українські реалії.– К. : ВПК «Експрес-Поліграф», 2012. – С. 113-125.
  72.  Шпак В.І. Українські газети: від державних до приватних // Актуальні проблеми теорії соціальних комунікацій: Матеріали науково-звітної конференції викладачів кафедри журналістики Інституту української філології та літературної творчості ім. А. Малишка НПУ ім. М.П. Драгоманова : збірник наукових доповідей / Інститут української філології НПУ ім. М.П. Драгоманова. Випуск IV – К. : Ореол-сервіс, 2014 – 88.  – С. 78-96.