Історико-українознавчий простір віртуального навчального середовища Moodle

Кафедра історії та етнополітики у першому семестрі 2016 – 2017 н. р. взяла активну участь у наповненні віртуального навчального середовища Moodle навчальними матеріалами з дисциплін, що читаються на кафедрі.

Проректор із дистанційної освіти та інноваційних технологій навчання професор Анатолій Кудін на вересневій нараді зазначив, що протягом поточного навчального року необхідно розробити і наповнити навчальне середовище Moodle відповідними матеріалами з дисциплін, що читаються на першому курсі. Викладачі кафедри історії та етнополітики реалізували заплановане не лише для студентів першого, а й четвертого курсів. Так, доцент Ольга Казакевич оприлюднила у віртуальному середовищі Moodleнавчальні матеріали з дисципліни «Історія української державності» для студентів першого курсу неісторичних спеціальностей. У свою чергу доцент Олена Подобєд розташувала у Moodle навчальні матеріали з дисципліни «Історія України» для студентів-істориків першого курсу, а також з дисципліни «Українознавство та етнографія України» для студентів-українознавців четвертого курсу.

Із зазначеними матеріалами студенти факультету української філології та літературної творчості імені Андрія Малишка працювали протягом першого семестру 2016 – 2017 н.р. Результати соціологічних опитувань, проведених на початку грудня 2016 р. серед студентів 104 соуі та 401 уу груп, дають підстави твердити, що:

– 83% студентів зареєстровані і користувалися навчальними матеріалами, розміщеними у Moodle;

– усі запропоновані ресурси виявилися для студентів корисними (історикам і українознавцям пропонувалися плани семінарських занять, повнотекстові статті, підручники та монографії, посилання на ресурси музеїв. Окрім цього, для українознавців надавалися посилання на відео- та аудіоресурси, а також віртуальні екскурсії музеями);

– на запитання «Яких ресурсів не вистачало» 100% українознавців відповіло, що усього було достатньо. У свою чергу історики висловили побажання отримати посилання на відеоресурси, а також розташувати у Moodle контурні карти та атласи;

– студенти висловили побажання інженерам-розробникам віртуального навчального середовища Moodle, зокрема, надати більш детальну інструкцію з реєстрації, створити чат для спілкування студентів між собою та з викладачем, а також створити середовище для розташування виконаних студентами робіт.

Загалом робота із віртуальним навчальним середовищем Moodle виявилася корисною для студентів і викладачів кафедри історії та етнополітики. У наступному семестрі кафедрали планують продовжити роботу у вказаному напрямі. Слід зазначити, що вона була б ефективнішою, якби кафедра була забезпечена відповідною сучасною високоякісною технікою.

Олена Подобєд,

доцент кафедри історії та етнополітики

Мудл 2

1 мудл