Звіт про виробничу педагогічну практику студентів 4 курсу

Изображение 008Звіт

про виробничу (педагогічну) практику студентів 4 курсу (освітньо-кваліфікаційний рівень «бакалавр», денна форма навчання) факультету української філології та літературної творчості імені Андрія Малишка спеціальностей «Українська мова, література та англійська мова», «Українська мова, література та редагування», «Українська мова, література та психологія», «Українська мова, література та історія», «Українська мова, література та інформаційно-аналітична діяльність»

Педагогічна практика проходила відповідно до навчального плану із 15 лютого по 27 березня 2016 року (401 уу, 402 уа, 403 уа, 404 уреф, 405 ур, 406 ур, 410уі, 4 ускред (6 тижнів); групи 409 уп, 4 ускпсих з 15 лютого по 14 березня 2016 року (4 тижні).

Загальна кількість студентів факультету, що взяли участь у практиці становить 125 осіб. Всі четвертокурсники успішно склали курсові іспити з методики навчання української мови та з методики навчання української літератури, тому були допущені до проходження практики.

До керівництва педагогічною практикою залучено шість викладачів кафедри методики викладання української мови та літератури, а також викладачі з кафедри теорії та історії педагогіки (2 особи), кафедри психології (4 особи), кафедр історії та етнополітики (2 особи) кафедри англійської мови (3 особи).

Базами виробничої педагогічної практики із загального переліку загальноосвітніх навчальних закладів, із якими укладено відповідні угоди, було обрано такі: середня загальноосвітня школа №37, спеціалізовані школи №15, №41, №200 з поглибленим вивченням англійської мови, та гімназії№75, №172, №315, №323.

У кожному навчальному закладі були створені належні умови для проходження педагогічної практики. Зі студентами співпрацювали адміністрації знз, керівниками практикантів були призначені досвідчені словесники, серед яких спеціалісти вищої категорії і вчителі-методисти.

Педпрактика на 4 курсі передбачала чотири етапи:

  1. підготовчий;
  2. початковий;
  3. основний;
  4. завершальний.
  5. Переглянути термін проведення виробничої педагогічної практики (шостий тиждень – учнівські канікули).
  6. У мовознавчих та літературознавчих курсах викладачам більше зорієнтувати майбутніх практикантів на шкільну програму вивчення матеріалу.
  7. На лекційних, практичних, лабораторних заняттях та під час педагогічної практики формувати дослідницькі уміння у розв’язанні наукових проблем відповідно до теми курсової роботи.

У ході педпрактики студенти оволоділи конструктивно-планувальнимикомунікативно-навчальними, організаційними та розвивально-виховними вміннями:

На настановній конференції було озвучено мету, завдання і особливості перебігу педагогічної практики студентів 4 курсу, окреслено види і зміст професійно-педагогічної діяльності студентів-практикантів, а саме:     

1) удосконалення і самостійне поглиблення теоретичних знань із курсів сучасної української літературної мови, української літератури, методики викла­дання української мови та української літератури, курсів педагогіки і психології;

2) ознайомлення з плануванням навчально-виховної роботи в школі;

3)оволодіння вміннями перспективного планування навчально-виховної роботи в школі на весь період педагогічної практики (складання індивідуальних планів);

4) ознайомлення з планами вчителів-словесників – календарними, тематичними, поурочними;

5)своєчасна розробка власних планів-конспектів уроків різних типів;

6)проведення уроків із використанням сучасних технологій, форм, методів, засобів навчання;

7)оволодіння вміннями поточного і тематичного оцінювання учнів, контролю рівня якості знань, навчальних досягнень;

8)проведення позакласної та виховної роботи з учнями.

9) формування вмінь аналізувати відвідані уроки, позакласні й виховні
заходи;

10)виготовлення наочності до уроків;

11)пошук і збирання матеріалів для курсових науково-методичних досліджень.

Групові методисти у звітах зазначають: програму педагогічної практики студенти виконали в повному обсязі на достатньо високому рівні, мають належний рівень теоретичних знань, зокрема особливості сучасного уроку, вміло реалізують на практиці принципи навчання української мови та літератури, застосовують сучасні підходи до навчання, інноваційні методики і технології.

Студенти виконали програму позакласної роботи, ознайомились із різними формами її проведення – вікторини, конкурси, випуски стінівок, екскурсії, вечори, ранки, тижні мови та літератури, зустрічі з письменниками, мовознавчі турніри, літературно-мовні композиції.

Слід зазначити, що на перших етапах у четвертокурсників виникали певні труднощі, а саме: проблеми з активізацією пізнавальної діяльності учнів; не завжди вдавалося студентам правильно дозувати час на уроці; окремі студенти були несамостійні у розробці конспектів уроків, використовували готові матеріали, запропоновані вчителями-словесниками.

Захист виробничої (педагогічної) практики освітньо-кваліфікаційного рівня «бакалавр» проводився на засіданнях методичної ради шкіл. Звітна документація студентів відповідає вимогам.

Пропозиції щодо вдосконалення педагогічної практики на 4 курсі

  1. Переглянути термін проведення виробничої педагогічної практики (шостий тиждень – учнівські канікули).
  2. У мовознавчих та літературознавчих курсах викладачам більше зорієнтувати майбутніх практикантів на шкільну програму вивчення матеріалу.
  3. На лекційних, практичних, лабораторних заняттях та під час педагогічної практики формувати дослідницькі уміння у розв’язанні наукових проблем відповідно до теми курсової роботи.

Керівник педагогічної практики                                                                         доц. Ю.О. Романенко

2791dggIkeT5JBUcEkIMG 7393IMG 20160302 150207Pyutg yXOKY